Support & FAQ

Veelgestelde vragen die wij reeds ontvangen hebben

Heb ik een eigen IP adres nodig voor een certificaat?

Al onze servers zijn voorzien van SNI (Server Name Identification) ondersteuning.
Hierdoor is het niet nodig om een dedicated IP adres aan uw website te koppelen.

Moet ik een bedrijf zijn voor de aanvraag?

Nee, dat is niet noodzakelijk bij een Let’s encrypt SSL.
De bedrijfsgegevens worden niet gevalideerd, dus er mogen andere gegevens
(zoals uw sitenaam of particuliere naam) gebruikt worden.

Mijn domeinnaam verwijst nog niet automatisch naar https

Forceer HTTPS bij je website.

Je hebt nu wel je SSL certificaat geactiveerd op je site, maar om je bezoekers ook daadwerkelijk een beveiligde verbinding te geven dien je ze naar de HTTPS verbinding te forceren.
Hoe je dit kunt doen zie je hieronder. 

Ga via DirectAdmin of via een FTP programma (bijvoorbeeld Filezilla) naar de map waar je website staat opgeslagen (/domains/jouwdomein.nl/public_html). Mogelijk staat hier al een bestand dat .htaccess heet. Mocht dit nog niet het geval zijn maak dan via een tekstverwerkingsprogramma dit bestand aan.

Zorg ervoor dat in de .htaccess het volgende staat:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} !on

RewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI}

Mocht .htaccess al tussen je website bestanden staan, zorg er dan voor dat je enkel de onderste 2 regels onder “RewriteEngine On” plaatst. Indien je nog geen .htaccess hebt neem dan alle regels over en plaats ze in het bestand.

WordPress gebruikers

Voor WordPress gebruikers is er een speciale plugin genaamd “Really Simple SSL”.
Ga nu naar “plugins” in je WordPress Admin panel en installeer “Really Simple SSL” en klik op activate.
Je wordt nu doorverwezen naar de login pagina. Gebeurd dit niet ga zelf naar de login pagina en log opnieuw in.

Subdomein via Lets encrypt beveiligen

Via de gratis SSL certificaten van Lets encrypt is het mogelijk om ook je subdomeinen te beveiligen.
Echter gaat dit op een andere manier dan dat je gewend bent.
Hoe je dit doet leggen we je in deze handleiding uit.

Mogelijk heb je in DirectAdmin al een subdomeinnaam aangemaakt.
De bestanden die in deze map staan backup/kopieer je naar je PC toe. Vervolgens verwijder je de subdomeinnaam.

Je gaat nu via DirectAdmin naar “Domain Setup”, dit kan je vinden onder “Your Account”. Vervolgens maak je een nieuwe domeinnaam aan,
echter word dit dan de volledige URL inclusief de het subdomein. Voorbeeld: “sub.mijndomein.nl”.
Als je dat hebt gedaan volg je de traditionele handleiding voor het aanmaken van een Lets encrypt certificaat en zal je subdomeinnaam een SSL certificaat hebben.
Mocht het toevoegen van een nieuw domein je niet lukken dan kan je de eerste stappen uit onze handleiding volgen voor het koppelen van je domeinnaam
aan het webhosting pakket.

Hoe kan ik zelf een backup terugzetten

Je kunt een backup als volgt terugzetten:

  1. Log in op Directadmin.
  2. Dubbelklik op “Download en restore Backups”.
  3. Je komt nu in Server Backup Manager SE  In dit scherm zie je alle gemaakte backups staan.
  4. Kies de backup van de door jou gewenste datum en klik op de knop “Browse” (naast de zwarte pijl).
  5. Dubbelklik vervolgens op de gewenste map.
  6. Zet een vinkje bij de gewenste data en klik dan op de knop “Restore selected”.
  7. Er verschijnt nu een venster met de vraag: “Restoring these files will also overwrite any files if they already exist. Are you sure you want to proceed?” Klik op de knop “Restore”.
  8. Vervolgens verschijnt het venster “Details for restored files”. Hier kun je onder andere zien of de bestanden succesvol zijn teruggezet.
Hoe annuleer ik mijn abonnement

Opzegging dient uiterlijk 1 maand voor de verlengingsdatum bij ons binnen te zijn.
De verlengingsdatum ziet u terug in uw Klantenpaneel.

Hoe snel wordt mijn hostingaccount aangemaakt

Na aanvraag word uw domein en de webruimte direct aangemaakt 24/7.
De inloggegevens worden ook direct aan u gemaild.
Indien u een domeinnaam verhuist naar ons, hebben wij een token van u nodig.
Deze tokendient u aan te vragen bij uw huidig registrar
(de partij waar de domeinnaam is ondergebracht).

Hoe lang duurt het voor mijn domeinnaam actief is

Het registreren van een nieuwe domeinnaam bij JHhosting kunnen wij dit binnen 1 minuut voor u regelen 24/7.
Bij een bestaande domeinnaam dat u naar ons verhuist, duurt het 6-24 uur voordat die actief is.
Afhankelijk om welk soort domeinnaam het gaat.

Hoe ontvang ik mijn factuur

Onze facturen worden in pdf formaat per email verzonden naar het e-mailadres dat bij de bestelling is opgegeven.
Mocht uw e-mailadres niet meer correct zijn, geef het dan door aan onze Administratie.

Kan ik mijn pakket upgraden

Ja, dat kunt u eenvoudig doen door een bericht te zenden aan onze Administratie.
Vermeld daarbij welk pakket u wenst. De upgrade prijs is het verschil in tarief tussen de verschillende pakketten.

Wat is FTP

FTP (File Transfer Protocol) wordt gebruikt als u uw bestanden/website naar onze
server wilt overdragen.
De bestanden worden overgedragen met behulp van een FTP-client.

Hoe krijg ik een FTP-client

Er zijn vele FTP clients; vele daarvan zijn gratis en beschikbaar op internet.
Internet Explorer kan ook worden gebruikt als FTP-client. Wij bieden helaas geen ondersteuning bij het gebruik van deze verschillende programma’s.

Waar moet ik mijn bestanden plaatsen

U dient uw bestanden te plaatsen in de map /public_html/. Deze map ziet u als u inlogt met een FTP-client.
Er dient altijd een index-pagina te zijn. Dit wordt door de webserver gezien als opstart-pagina.
Dit kan zijn index.html, index.htm, index.php.

Hoe upload ik bestanden naar mijn account met FTP

Het meest eenvoudige is gebruik te maken van uw Webbrowser en in te toetsen ftp://ftp.uwdomeinnaam.
U kunt hiervoor ook FTP clientprogramma’s gebruiken. Eén van de populairste is WS_FTP.

Hieronder een eenvoudige uitleg hoe u WS_FTP instelt om uw bestanden te uploaden.

  1. Creëer een nieuw profiel, klik hiervoor op de “New” knop.
  2. Vul uw domeinnaam in.
  3. Vul uw FTP url in bij “Hostname”. Uw FTP url is : ftp.uwdomein.nl.
  4. Vul uw loginnaam “User ID” en wachtwoord “Password” in . Schakel de “Anonymous” box uit. Schakel de optie “Save Password” in, zodat WS_FTP uw wachtwoord onthoudt. Druk op “Finish”.
  5. Na het aanmaken van het profiel kunt u op “Connect” drukken en zal de verbinding tot stand komen.
Wanneer in ASCII of Binary mode uploaden

ASCII files zijn gewone tekstbestanden en kunnen worden aangepast in iedere teksteditor.
Binary files zijn in binary formaat en kan alleen bekeken worden met programma’s die dat formaat aankunnen.

  •  Voorbeelden van ASCII file extensies: php, htm, html, js, pl, cgi, shtml, cnf, css, forward, htaccess, map, pwd, txt
  • Voorbeelden van binary file extensies: jpg, jpeg, gif, class, avi, ocx, wav, au, mpeg
Hoe stel ik een NIEUW e-mailaccount in DirectAdmin

Voor het instellen van een e-mailaccount moet je inloggen op het Control Panel.

  1. Klik op de optie “POP3 / IMAP e-mail accounts”.
  2. Klik daarna op de optie “Nieuw mailaccount”.
  3. Vul de gewenste gegevens in.
  4. Druk op MAAK en je nieuwe e-mailaccount is nu ingesteld.
Ik ben het wachtwoord vergeten van een aangemaakt e-mail account

Kun je deze nazoeken?
Nee, alle wachtwoorden zijn gecodeerd en deze kunnen wij niet terug zien. Je kunt via uw Control
Panel een nieuw wachtwoord toekennen aan het email account.
Volg de instructies daarvoor bij het Control Panel. Wijzigingen van wachtwoorden zijn direct van kracht.

Gegevens voor het instellen van je email bv. Outlook

POP3 instellingen

  • Inkomende servertype: POP3
  • Inkomende server: mail.uwdomein
  • Inkomende serverpoort gebruikt u: 110
  • Uitgaande server: mail.uwdomein (of SMTP server van jouw Internet Service Provider)
  • Uitgaande serverpoort: 587

IMAP instellingen

  • Inkomende servertype: IMAP
  • Inkomende server: mail.uwdomein
  • Inkomende serverpoort gebruikt u: 143
  • Uitgaande server: mail.uwdomein (of SMTP server van jouw Internet Service Provider)
  • Uitgaande serverpoort: 587

Controleer de volgende instellingen:

  • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com)
  • Wachtwoord: het bijbehorende e-mailwachtwoord
  • Wachtwoord onthouden: selecteer deze optie
  • Vink ‘Voor deze servers is verificatie vereist’ aan
  • Klik vervolgens op ‘Instellingen’
  • Selecteer de optie ‘De instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken’
  • Klik op ‘OK’ om de instellingen op te slaan.
Wie wordt er aangemeld als domeineigenaar

Wij registreren de domeinnaam altijd op jouw naam. Jij bent de juridische eigenaar van de domeinnaam.

Kan ik meerdere domeinen gebruiken met een webhosting account

Ja, dat is bij ons mogelijk.
Je kunt per domeinnaam meerdere websites via hetzelfde account aanmaken. Dit is wel afhankelijk welk pakket je hebt.

Verhuizen naar JHhosting? Geen probleem, doorloop de volgende stappen
  1. Maak een Back-Up van je website.
    Maak voordat je uw overeenkomst bij uw huidige provider beëindigd een Back-Up van je website en databases.
    Dan ben je in het bezit van de meest recente versie van je website waardoor je niet voor verrassingen komt te staan.
    Zorg er ook voor dat je een Back-UP hebt van belangrijke e-mailberichten en e-mailadressen op je server.
  2. Informeer uw huidige provider.
    Om je domeinnaam naar JHhosting te verhuizen, is het nodig dat je huidige provider hierover informeert.
    Je ontvangt dan in de meeste gevallen van hen de verhuiscode die je bij uw verhuisaanvraag aan ons verstrekt.
    Hiermee stel je ons in staat om je verhuizing in gang te zetten.
    Daarnaast kan het in sommige gevallen nodig zijn dat je oude provider de registrar lock van uw domeinnaam verwijdert, bv bij .com, .net, .org
  3. Geef duidelijk aan dat je verhuist.
    Let op dat je bij de beëindiging van uw overeenkomst je domeinnaamregistratie behoudt.
    Geef daarom duidelijk aan bij je oude provider dat je de domeinnaam wilt verhuizen, dus niet wilt opzeggen.
    Zeg je de domeinnaam op, dan komt je domeinnaam, na een quarantaine periode van 40 dagen, vrij op de markt voor registratie.
    Tijdens de quarantaine kan de oorspronkelijke eigenaar de domeinnaam tegen betaling opnieuw activeren.
  4. Maak je bestelling definitief.
    Zodra je een definitieve bestelling plaatst via ons bestelsysteem en je ons van de verhuiscode voorziet, gaan wij voor je aan de slag.
  5. Verhuizing afgerond.
    Na de verhuizing kan het, afhankelijk van je internetprovider, +/- paar uur duren voordat je domeinnaam verwijst naar je webhosting bij JHhosting.nl.
    Totdat de verhuizing afgerond is en DNS wereldwijd ververst, blijft je website op de server van je huidige provider zichtbaar.
    Je bezoekers merken zo niets van je verhuizing.
Kan ik de naam van mijn domein wijzigen

Zodra het domein is verzonden voor aanmelding, is het helaas niet meer mogelijk om de naam van het domein te wijzigen.
De registratie van een domeinnaam is minimaal voor 1 jaar en wordt jaarlijks verlengd tot wederopzegging.

Hoe benader ik webmail

Binnen uw hosting account heb je natuurlijk ook toegang tot webmail:
http://uwdomeinnaam/webmail

Wat is een autorisatiecode

Een autorisatiecode, ook wel verhuiscode of token genoemd, is de code die je nodig hebt om uw domeinnaam te verhuizen naar een andere provider.
De code wordt verstrekt door de partij waar het domein loopt voordat je verhuist.

Kan ik een hostingpakket bestellen zonder domein

Als je een domeinnaam elders hebt geregistreerd kan het zijn dat je alleen de hosting bij ons wilt afnemen.
Geen probleem. Ga naar de hostingpakketten en kies je gewenste pakket. Nadat je account is geactiveerd ontvangt je van ons de gegevens die je nodig heeft om uw domeinnaam en de hosting aan elkaar te koppelen.

Hoe verhuis ik mijn domein naar een andere provider

Je kunt de verhuiscode zelf opvragen in ons klantenpaneel, en via het klantenpaneel de dienst bij ons opzeggen.
De verhuiscode kun je dan aan je nieuwe host sturen zodat zij de verhuizing in gang kunnen zetten.

Hoe lang duurt het voor ik mijn verhuiscode van jullie heb ontvangen

In het klantenpanel kun je zelf de autorisatiecode voor een domein opvragen. Ga na inloggen naar tabblad ‘Domeinnamen’, klik op het betreffende domein en kies ‘Token ophalen’. De token komt dan direct in beeld.

Welke betaalmethoden bieden jullie aan

Je kunt bij uw eerste bestelling als nieuwe klant betalen met betaalmethoden iDEAL en PayPal. Bestaande klanten betalen middels handmatige overboeking of via iDEAL of PayPal via onze klantenpaneel

Wat kan ik in jullie klantenpaneel

In ons klantenpanel kun je onder andere je persoonlijke gegevens beheren, uw factuurhistorie bekijken en betalen, nieuwe bestellingen plaatsen en diensten opzeggen.

Wat als ik mijn datalimiet overschrijd

Je zult in dat geval moeten overstappen naar een groter pakket.
Bij overschrijding van de opslag- of datalimiet nemen we contact met je op om een voorstel te doen voor een beter passend pakket.
Als je zou besluiten om je pakket desondanks niet te upgraden dan wordt 1,00 euro per 1 Gb overschrijding per maand berekend en na afloop van elke maand gefactureerd.

Geen stilzwijgende verlenging

KLOPT!!!
JHhosting stuurt zo’n 8 weken voor afloop van het jaar een bericht als herinnering dat het jaar bijna voorbij is.
Je hebt dan nog een paar weken de tijd om te beslissen of je wilt verlengen of niet.

Verschil tussen POP en IMAP

POP3
Wanneer je e-mail ophaalt via POP3, dan haal je in feite de e-mail fysiek van de server af en plaats je deze lokaal op het apparaat waarmee je de e-mail leest.

  • Voordelen
    De mailbox wordt iedere keer volledig opgehaald zodra je verbinding maakt met je e-mailserver, de e-mailbox zal dus minder snel vollopen.

    Je hoeft niet altijd connectie te hebben met het internet om je e-mail te kunnen lezen.
  • Nadelen
    Als het apparaat waarmee je de e-mail ophaalt stuk gaat, dan is je e-mail verloren (tenzij je een back-up hebt gemaakt).

    Als je via een ander apparaat (mobiele telefoon, tablet of computer) of webmail de e-mail ophaalt, dan kan het zijn dat je in het ene apparaat andere e-mail hebt staan dan bij het andere apparaat.

IMAP
Wanneer je e-mail ophaalt via IMAP, dan lees je de e-mail in feite direct van de server.

  • Voordelen
    Als het apparaat waarmee je de e-mail ophaalt stuk gaat, dan blijft de mail op de server staan.

    Handig als je via een ander apparaat (mobiele telefoon, tablet of computer) of webmail de e-mail ophaalt, op alle apparaten staat dezelfde e-mail.
  • Nadelen
    Je dient altijd connectie te hebben met internet om je e-mail te kunnen lezen.

    De mailbox wordt niet fysiek van de server afgehaald.
Wat is Installatron

Dat is een tool waarmee je met één druk op de knop script kunt installeren voor je website. Je kunt dan denken aan WordPress, Joomla!, Magento, Drupal, PrestaShop etc. maar ook scripts voor een gastenboek, contactformulier, etc.

Check voor een volledig overzicht van alle beschikbare programma’s de website van Installatron.

Sitedoorsturingen

De optie “Maak een alias” wil zeggen dat het aliasdomein dezelfde inhoud heeft als het hoofddomein. Als je géén vinkje plaatst bij “Maak een alias”, wordt een domain pointer gemaakt. 

Domain pointer is dat het domein dan niet in de adresbalk blijft staan, maar naar het hoofddomein verwijst.
Je typt in bovenstaand voorbeeld www.test.nl in je browser, en dit verandert voor je ogen direct in jhhosting.nl
Met een Alias zal er www.test.nl in je browser blijven staan.

E-mail wordt door beide typen pointer het zelfde afgehandeld. Een e-mail die naar een Alias of Domain pointer wordt gestuurd komt altijd terecht in het e-mail account van het hoofddomein.

Wat houdt Dataverkeer Fair Use Policy in

Bij ons is op dataverkeer altijd een Fair Use Policy (FUP) van kracht.
Fair use staat voor ‘redelijk gebruik’, ofwel normaal consumentengebruik.
Een harde datalimiet bestaat bij ons dan ook niet.

Om jou toch zekerheid te geven, kunnen we wel richtlijnen aangeven (dit houdt absoluut niet in dat als je er overheen gaat je meteen in strijd bent met de FUP!).

  • Voor Pakket A is de richtlijn ongeveer 25 Gigabyte per maand.
  • Voor Pakket B is de richtlijn ongeveer 40 Gigabyte per maand.
  • Voor Pakket C is de richtlijn ongeveer 65 Gigabyte per maand.
  • Voor Pakket D is de richtlijn ongeveer 75 Gigabyte per maand.

Genereer je toch te veel dataverkeer, dan nemen wij contact met je op.
We bekijken dan samen hoe we het verbruik kunnen verminderen of welke andere opties beschikbaar zijn om je toch van dienst te kunnen zijn.
We adviseren je in de meeste gevallen om je pakket te upgraden.
Bij een structurele overschrijding brengen we kosten in rekening. Upgrade dan ook tijdig je pakket.
Je website blijft dan ook online.

Hoe zijn back-ups geregeld

Voor alle sites bij JHhosting maken we elke nacht een back-up.
De retentie van deze back-ups is 30 dagen.

Verschil tussen 301 en 302 redirect

301 redirect: permanente verwijzing. Verwijst bezoekers en zoekmachines door naar nieuwe URL.
De opgebouwde waarde van de inkomende links wordt overgezet naar de nieuwe URL.

302 redirect: tijdelijke verwijzing. De zoekmachines gaan er van uit dat de oorspronkelijke pagina op korte termijn weer zal werken. De waarde van de inkomende links blijft gekoppeld aan de oorspronkelijke URL.